Fransız Askısı

Fransız askısı veya Fransız yüz kaldırma yöntemi ameliyat yapılmaksızın cilt altına yerleştirilen, polyester ve insan cildiyle uyumlu silikon içeriğine sahip esnek iplerin kullanılması yoluyla yüzün çene bölgesinde yer alan sarkık ve kırışık derinin kulak hizasına doğru gerdirilmesi yoluyla estetik bir görünümün kazandırıldığı bir yöntemdir. İşlem ciddi ameliyat sürecine ve ciltte olumsuz görüntüler oluşturabilen ameliyat kesilerine gerek kalmadan, vücutla uyumlu esnek iplerin kullanılması esasına dayandığından kolay, etkili ve uzun ömürlü bir yöntem olarak kabul edilir.

Özellikle yaşlanmayla birlikte, yüzde yer alan mimik kaslarının, dokulardaki yıpranmanın, çevresel faktörlerin ve yer çekiminin etkisiyle alt çeneye doğru kırışan ve sarkan cildin kulak hizasına doğru tekrar gerdirilmesi sağlanarak, cilt hem sağlıklı hem de estetik bir görünüme kazandırılmış olur. Bunun yanında yüz felci gibi sağlık sorunlarına bağlı tek taraflı cilt dokusunun sarkmalarında da Fransız askısı yoluyla hasta estetik ve sağlıklı bir görünüme kavuşabilir.

Fransız askısı yöntemi özellikle estetik operasyon geçirmek istemeyen veya operasyona uygun sağlık durumu olmayan bireyler tarafından daha sık tercih edilir. Fransız askısı yönteminde hasar görmüş ve sarkma, kırışma gibi belirtiler göstermeye başlamış cildin gerdirilmesi hedeflendiğinden, yöntem bu belirtilerin gelişmeye başladığı 35-65 yaş arası yetişkinlerde daha başarılı olur. İşlem sonrasında yüz oval bir şekil alırken yüzdeki kırışıklıklar azalır, cilt altına yerleştirilen ipler yardımıyla yüz cildinin yenilenmesi uyarılarak cildin daha sağlıklı ve estetik bir görünüme kavuşması sağlanır.

Fransız Askısı Nasıl Yapılır?

Fransız askısı yöntemi kulak önünde yer alan cilt dokusu ile gerilmenin hedeflendiği çene çevresinde dokular arasına esnek iplerin yerleştirilmesi yoluyla uygulanır. Bunun için işlem bölgeleri steril hale gelecek şekilde temizlenir ve işlem bölgesi çevresi lokal anestezik maddelerin uygulanması suretiyle uyuşturulur. Ardından cilde yapılan oldukça ufak kesiler üzerinden esnek ipler cilt altına gönderilir ve ilgili bölgelere yerleştirilir. Sonrasında iplerin uygun oranda gerilmesi sağlanır ve kulak hizasında ipler sabitlenir. Tüm işlem yaklaşık 45 ile 60 dakika arasında sürer. İşlem sonrasında hasta, günlük hayatına kaldığı yerden devam edebilir. İşlem sonrası cilt dokusunun tamamen iyileşmesi birkaç gün sürebilir.

Hastanın arzusuna göre işlem tersine döndürülebilir. Bunun yanında işlem ile yerleştirilen esnek ipler 5 ila 10 yıl boyunca germe işlemini gerçekleştirebilir. Fransız askısı işlemi hastanın talebi doğrultusunda 5 yıl sonra tekrarlanabilir.

İşlemde kullanılan ipler vücut dokularıyla uyumlu ve son derece elastik olduğundan, yüz mimik kaslarının hareketlerinde kısıtlamaya yol açmaz ve hastanın günlük hayat kalitesini olumsuz etkilemez. Ağrısız ve kısa süre içinde, cerrahi işleme gerek kalmadan estetik bir görünüm kazandırması nedeniyle Fransız askısı uygulaması oldukça popüler bir yöntem olarak karşımıza çıkar.

Sıkça Sorulan Sorular

Fransız askısı işleminin etkili olması için bir seans yeterlidir. Eğer işlemi tekrarlamak isterseniz, 5 yıl sonra tekrardan yaptırabilirsiniz.

Cerrahi operasyon riski içermez, lokal anestezi ile yapılır, kısa sürdüğünden günlük yaşama devam edilebilir, mimiklerde kısıtlamaya yol açmaz, uzun sürelidir, iz bırakmaz.

İşlem çoğunlukla lokal anestezi uygulaması altında yapılır. Buna bağlı olarak uygulama neredeyse ağrısızdır. İpliğin yerleştirilmesi esnasında herhangi bir acı hissedilmez.

tr_TRTurkish